Hill’s hunde- og kattemat

Perfekt ernæring som smaker godt! Hill’s har vært ledende innen ernæring av hunder og katter i over 50 år. Engasjement i forskning og fornyelse har ført til utvikling av det mest utstrakte utvalg av dietter til både syke, disponerte og sunne hunder og katter.

Hill’s Science Plan-produktene er den beste ernæring for sunne og friske hunder og katter, uansett alder, livsstil eller spesielle behov.

Hill’s Prescription Diet selges kun hos veterinærer. Prescription Diet er det mest avanserte utvalget innen spesialernæring for diettmessig håndtering av kliniske problemer.

Dr. Baddakys fiskeolje

Omega- 3 er viktig for blodgjennomstrømningen og for kroppens immunforsvar. Av omega-3-fettsyrene lager kroppens celler vevshormoner eller signalstoffer med helt spesielle egenskaper. Disse vevshormonene kan bare lages av omega-3-fettsyrer, og omega-3-fettsyrer må tilføres kroppen via kosten, akkurat som vitaminer.

Dokumenterte effekter av fiskeolje til hund og katt:

• Hjelper mot flassing, matt pels og røyting
  • Reduserer kløing ved hudlidelser
  • Stimulerer nyrefunksjon

Gode pels- og hudprodukter

For å hindre antibiotikaresistens bruker vi ved Molde Dyreklinikk en del renseprodukter i stedet for tablettkur, og disse kan ha vel så god effekt:

• DermAllay Oatmeal shampo og spray: Klødempende og beroligende. Kan brukes på overfølsom hud. Gjenoppretter sunn pels og virker fuktighetsbevarende på huden.
  • MalAcetic shampo og spray: Rengjøring ved mild hudinfeksjon. Såpefri, parfymert shampo med naturlig bakteriedrepende egenskaper. Sprayen gjenfukter huden og motvirker uttørkende effekt.
  • TrizChlor4: Rengjøring ved hudinfeksjon. Understøtter frisk hud hos dyr som responderer på klorheksidin.

ZooLac

Bakteriepasta til avbalansering av bakteriefloraen i mage-tarm-kanalen. ZooLac propasta er et probiotikum. Probiotika består av levende bakterier som tilføres fordøyelsessystemet for å normalisere tarmfloraen. ZooLac propasta brukes når det naturlige mikrobielle miljø i tarmen er eller kan bli forstyrret, f.eks i forbindelse med antibiotikabehandling eller andre situasjoner.

Lett å bruke:

• Smaker godt
  • Enkelt doseringsystem
  • Pakningsstørrelse tilpasset dyret

Bruksanvisning:

• Kan brukes til alle dyrearter uansett alder.
  • Sprøyten innstilles på det ønskede volum og pastaen plasseres på dyrets tunge eller på foret.
  • Ved behov gis dobbel dose første gang.
  • Gis vanligvis hver 6.-8. time til ønsket effekt er oppnådd. Doseringsintervallene kan justeres etter behov.

Godbiter

Vi tilbyr et lite utvalg godbiter til både hund og katt. Velkommen inn til en hyggelig handel!